Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Aku talvekorterisse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Aku talvekorterisse

    PILDIL olev aku vaja talvekorterisse saata. Ilma koormuseta, lihtsalt riiulile seisma. On olnud töös, kuid hetkel täitsa tühi. Kas laadida täis ja seisma või laadida täis ja vahepeal kuidagi utsitada mingi koormusega?
    Aeg on energiahulk, mis jääb põhjuse ja tagajärje vahele.

    #2
    Vs: Aku talvekorterisse

    Mis sa seda seal ikka utsitad, laed korralikult täis ja siis jaheda koha peale seisma.

    Comment


      #3
      Vs: Aku talvekorterisse

      Et tegu pliiakuga, siis soovitaks enne hoiustamist täis laadida. Vanasti sai neid kord kuus tühjendatud ja siis jälle täis laetud, jutt kombainide akudest, mis töös vaid kuu aega aastas... Soovitv laadimisvool 0,1 nimimahtuvust, võib ka väiksem olla, lihtsalt laeb siis kauem. Kõige parem oleks muidugi nn. tark laadija, mis laeb õige pingeni.

      Comment


        #4
        Vs: Aku talvekorterisse

        Pliiaku tahab olla kogu aeg täis. Siis ta ei külmu läbi ja püsib elus. Talub -50C ja enam. Tühi aku külmub läbi juba -15C juures. Pikemaks (=üle 2 nädala) seismisperioodiks on mõttekas paigaldada akule hoolduslaadija, näiteks selline: http://www.internetipood.com/et/motohoov/product/2098 See ei laadi akut üle ja ei lase tühjeneda. Akut tuleb hoida jahedas, parim 0C ringis. Soojas ruumis aku isetühjenemine suureneb.
        Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

        Comment


          #5
          Vs: Aku talvekorterisse

          Kas on tõsi, et täiesti laetud pliiakut ei pea talveks maha kruttima, ja sooja ruumi panema? Akumüüja nii rääkis, kui ostsin uue kevadel.. Auto seisab novembrist aprillini garaažis.

          Äkki teadvamad oskavad öelda, kas on nii mõistlik, või peaks talveks aku evakueerima soojemasse kohta, garaaž õues, ja meil -20C juhtub iga talv korraks

          Comment


            #6
            Vs: Aku talvekorterisse

            Esmalt postitatud vxx poolt Vaata postitust
            Kas on tõsi, et täiesti laetud pliiakut ei pea talveks maha kruttima, ja sooja ruumi panema? Akumüüja nii rääkis, kui ostsin uue kevadel.
            Tõsi tema on, eeldusel et aku on täis laetud, akul puudub võimalus tühjeneda ja veel parem kui on hoolduslaadija otsas. Müün ka vahel sõidukite akusid ja kinnitan ka mitme aasta oma kogemuse põhjal seda: aku isetühjenemine (roomvoolud, sisemised voolud jmt) suurenevad soojas. Täis laetud pliiaku talub külma märksa enam, kui Eestis iial mõõdetud on.
            Lampelektroonika sinule ja minule - www.konka.ee | EMSpeaker valjuhääldid. | Trükkplaatide projekteerimine.

            Comment


              #7
              Vs: Aku talvekorterisse

              GU50 ja akumüüja jutule täienduseks, et see jutt kehtib kui masinal on massilüliti või on akul klemm maha võetud. Muidu on ikka risk et mõni salatarbija aku tühjaks sööb ja siis viimane kevadine külm su jälle akupoodi saadab. Külma saanud aku võib tegelikult veel terve suve kenasti teenida aga sügisel selgub et mahutavusest pole suuremat alles.
              Toidan trolle!

              Comment


                #8
                Vs: Aku talvekorterisse

                Jup, seda kartsingi. 2 aastat tagasi sügisel jäi auto seisma, väligaraaži kevadet ootama.

                Peale linnas tiirutamisi viimasel nädalal, enne garaaži panekut, aku tundusid laetud. Starter usinalt kruttis iga kord, käivitus ilusti sügisel.. Aga aprilliks akud nii tühi, et starter ei teinud tiirugi.

                Üritasin laadida akusid, BMW 850'l neid 2 nimelt, igaks juhuks, ja kahtlen et isegi jumal teab milleks.. pikad akud, 315mm, 100 amprit.. Ehk siis kallid.
                Pärast tavalist linnas tiirutamist arvad küll et akud on laetud, ja kevadel võtit ja jeehat, aga oh ei, kevadel ootab ebameeldiv retk autojubinate poodi. Mõlemad akud kutud, ei laadinud, ja autojubinate poes midagi uuriti, ja vastus oli et need 2 akut võib minema visata.

                Peale seda kogemust võtan akud maha, mõlemad pagassis, vasakul ja paremas rattakoopas, et neid kätte saada, on vaja lammutada maha veojõukontrolli plok, veel mingeid arusaamatuid elektroonikaplokke, ja teises rattakoopas on tunks, ja tunksi kinnitus.. Kõik see tuleb välja rookida, et akudeni pääseda. Ei ole lõbus tegevus, näpud ja käelabad on plaastritega kaetud pärast seda operatsiooni.. aga peab, muidu kevadel retk taas Automaailma.
                viimati muutis kasutaja vxx; 13 m 2015, 10:33.

                Comment


                  #9
                  Vs: Aku talvekorterisse

                  Esmalt postitatud vxx poolt Vaata postitust
                  Peale linnas tiirutamisi viimasel nädalal, enne garaaži panekut, aku tundusid laetud. Starter usinalt kruttis iga kord, käivitus ilusti sügisel.. Aga aprilliks akud nii tühi, et starter ei teinud tiirugi.
                  Puudu on oluline info: kui vanad need akud olid selleks hetkeks ja kas mass sai talveks lahti võetud või mitte.
                  Lisaks, praktika on korduvalt näidanud, et massi lahtiühendamine iga kord kui pikemalt seisma jääb, tagab aku väga pika eluea ka siis, kui laadimist väga tihti ei saa ja kui aku seisab talvepuhkusel külmas. Ehk siis, pliiaku ei taha tühi olla; tühjalt/pooltühjalt seismine/kasutamine tapab ka siis, kui külma ei ole.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Aku talvekorterisse

                    Ega pliiaku isetühjenemise vastu ei saa. Olen kusagilt vanemast akuaabitsast lugenud, et umbes 7 nädalaga on korras ja laetud
                    aku pooltühi ja algab intensiivsem sulfateerumine. Parem oleks muidugi kasutada spetsiaalset hoolduslaadijat või teha hoolduslaadimist veelgi sagedamini.
                    viimati muutis kasutaja M.P.; 13 m 2015, 14:38.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Aku talvekorterisse

                      Vana aku-aabits käis vanade vene akude kohta, ma arvan. Kui vanas akus on põhjasetet küllalt, et sedakaudu mõni element tühjeneb, siis peab alatasa laadima, kindlasti. Kaasajal on akude hävitajaks webasto soojendus - lühikesed linnatsüklid ei tarvitse akut täis laadida + sage kõrge vooluga laadimine ei sobi tavalistele akudele. Kui aku töötab peamiselt auto käivitamisel ja sõidetakse vähemalt kord nädalas, siis peab vastu 5 aastat kindlasti (kogemus). Seejärel ei tarvitse külma ilmaga enam diisli käivitamiseks küllaldast voolu väljastada, aga isetühjenemist oluliselt ikka pole (ka pool aastat seisnuna ei vaja olulist värskendamist). Need on kogemused, mitme akuga.

                      Niisiis: kindlasti lae täis ja võta massijuhe küljest. Vähekasutatud (so. peamiselt vaid käivitamiseks kasutatud) aku oluliselt ise ei tühjene. Kui on kahtlus, et võib tühjeneda ja külmuda, siis tuleb maha võtta. Külmunud aku plaadid lagunevad, asja enam ei saa.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Aku talvekorterisse

                        Sihuke asi ka, et paljudele tänapäevastele eletroonikast ja digitarkusest pungil autodele ei meeldivat, et neilt akutoide üldse maha võetakse - lähevad "lolliks".

                        Comment


                          #13
                          Vs: Aku talvekorterisse

                          Lähevad jah.
                          Samuti mõjub katastroofiliselt mõnele ajule ja juhtelektroonikale, kui akupinge langeb alla kriitilise piiri.
                          Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                          Comment


                            #14
                            Vs: Aku talvekorterisse

                            Seda tuleks mõnest margifoorumist uurida. Kaasajal tavaliselt nagu ei vaja mälu pidevat toitmist? Minu 2003. a. hundai toite u. pooleks päevaks katkemist pahaks ei pannud ja elektroonikat oli seal omajagu.

                            Kahtluste korral tasub pinget mõõta, see sõltub aku temperatuurist ja on ka vanas vene aabitsa tabelis/graafikul õigesti kirjas. Pinge +20C-l on u. 12,5V, alla 12V kipub napp olema. Tulede sisselülitamine näitab kah midagi, korras aku pinget mõneamprine koormamine oluliselt ei mõjuta.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Aku talvekorterisse

                              Akul tuleb talveks kindlasti massiots lahti ühendada, nagu eespool korduvalt märgitud.
                              Näiteks autoalarm „sööb“ valveolekus aku tühjaks 1 kuuga! Siis peaks kasutama väikese vooluga pidevat või nn. nutikat laadijat.
                              Enamusel autodel ei põhjusta aku lahtiühendamine katastroofilisi tagajärgi (remondiks vajalikud „ajud“ müüakse tavaliselt karbis, mitte akuga koos ).
                              Akut võiks jahedas garaažis kontrollida 3 kuu tagant ja vajadusel laadida (isetühjenemine1% ööpäevas). Eriti väike on Ca lisandiga akude isetühjenemine. Kui sõidetakse aastaringselt, tuleks akut enne külmaperioodi treenida ja mahutavus üle mõõta - liiga väikese mahutavusega on külmstart raskendatud või võimatu. Kui aku on külmaga tühjaks „käiatud“, tuleks ta maha võtta ja laadida akulaadijaga - külmas tühi aku jäätub (tühjalt elektrolüüdi tihedus väheneb) ja jäätumine rikub plaadid ning korpuse. Autol peaks peal olema voltmeeter, et kontrollida sõidu ajal generaatori ja aku pinget – eriti oluline lühikestel talvistel linnasõitudel! Külmkäivitusel on hea pinge järgi hinnata ka aku olukorda - alla 10,5V on aku tühi või kehv.
                              Valveakud on väga väikese isetühjenemisega, eriti jahedas. Tuleks laadida täis ja vajadusel lisaks laadida (väga vanadel, mille mahutavus väike, võib tekkida vajadus).

                              Comment

                              Working...
                              X