Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Aku talvekorterisse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Aku talvekorterisse

    Esmalt postitatud TeeTL poolt Vaata postitust
    Puudu on oluline info: kui vanad need akud olid selleks hetkeks ja kas mass sai talveks lahti võetud või mitte.
    Lisaks, praktika on korduvalt näidanud, et massi lahtiühendamine iga kord kui pikemalt seisma jääb, tagab aku väga pika eluea ka siis, kui laadimist väga tihti ei saa ja kui aku seisab talvepuhkusel külmas. Ehk siis, pliiaku ei taha tühi olla; tühjalt/pooltühjalt seismine/kasutamine tapab ka siis, kui külma ei ole.
    TeeTL,
    paraku akud jäid lahti ühendamata, eks siis nii plus kui miinus kaablid olid akuga ühendatud.

    Akud tookord olid korralikud Bosch, ags tavalised happega pliiakud, mitte uut tüüpi, need tundusid kallid kui oli akude ost tookord, ikka sai ostetud tavalised akud, 315 pikkusega on tavaliselt 100 euro ringis poes.
    Akud olid ainult 2 aastat vanad selleks kevadeks, kui testimisel oli tulemus et nad on mõlemad kutud, ei lae, tee mis tahad. Teadsin küll, et pooltühjad ja päris tühjad akud külmuvad, kui piisavalt külm, aga kuna sõitsin iga päev, arvasin et akud on laetud piisavalt.

    Nu kevadeks oli selge et sügisel linnas Selverisse ja tagasi, 2-3 käivitamist päevas ja mõni km sõitu ei lae akusid piisavalt.
    Nad olid sügisel talvekorterisse parkides tegelikult pooltühjad, ja talve 5 kuud, mõned päevad ööd miinus 20C jäätusid läbi, ja oligi vsjo.
    Ennegi seda autot aastaid talvituma pannud, aga otsejoones pärast Tallinnast Pärnusse sõitu tavaliselt, nendel kordadel olid akud laetud piisavalt peale 120 km sõitu, et mitte jäätuda miinuskraadides.
    Teinekord targem!
    Peale seda kogemust tean et akud parem maha võtta, ja keldrisse takveunne toimetama, alla 0 tempetatuur ei kuku keldris.
    Aga jah, läheb lolliks küll mõni asi, kui kevadel akud ühendan. Kuigi auto on vana, 1991, ja kaugel targast tänapäeva arvutiga nutiautodest, kui kevadel akud ühendan, katuseluuk jääb irvakile kuigi kesklukku klõpsides peaks ilusti sulguma, aknad lõpuni päris kinni ei lähe, jäävad 2-3cm irvakile, roolisammas ei tõuse, ei lange, rooli siise ja lähemale muuta ei saa, istmemälud metsas see selge.

    STAR arvutiga 2 minutiga saab need asjad kiirelt paika, ja korras. Peaasi et akud elus ja terved!

    Comment


      #17
      Vs: Aku talvekorterisse

      Vabandust et samasse teemasse-ei hakanud eraldi teemat tegema kuna probleem sarnane. Ehk kuidas tuleks akut laadida tavalises maa-aluses garaazhis aastaringselt hoides kus vist ca +15C kui söidetakse väga harva-talvel ehk korra kuus (söidud ebaregulaarsed ja pigem lühikesed linnasisesed otsad max 10km)? Akuks alates detsembrist tutikas BOSCH S6 AGM 95Ah 850A. Laadijaks CTEK 7.0 millel AGM funktsioon. Auto 2006 ja väga lisaderohke ehk köik elektriga. Kas iga kuu laadima? Aku kaalub 26kg ja asub auto keskel pöranda sees mis väga tüütu tegevus-enne peab pool pörandat lahti lammutama.
      52 27 316 Risto
      teknootik@gmail.com
      Tallinna südalinn Foorumi keskus Narva mnt 5 / Tallinna Viru Keskuse OMNIVA

      Comment


        #18
        Vs: Aku talvekorterisse

        Esmalt postitatud basic poolt Vaata postitust
        ...
        kuidas tuleks akut laadida tavalises maa-aluses garaazhis aastaringselt hoides kus vist ca +15C kui söidetakse väga harva-talvel ehk korra kuus (söidud ebaregulaarsed ja pigem lühikesed linnasisesed otsad max 10km)?

        Kas iga kuu laadima? Aku kaalub 26kg ja asub auto keskel pöranda sees mis väga tüütu tegevus-enne peab pool pörandat lahti lammutama.
        Aku asub auto põranda keskel? Hmm .. MB G wagon on aku täpselt niimoodi sellisesse kohta paigutatud, et kerge vaevaga mingil juhul ligi ei pääseks!

        Kui garaasis on +15, aku on uus ja enam vähem laetud, siis ei tohiks kevadel muret olla. Võtit ja trõnn trõnn, ja kui juhuslikult G55 AMG, siis mitte trõnn trõnn, aga madal kuri hääl, mis koeri ehmatab.
        Ja kevadel kui auto välja ajad, siis ehk sõita mitukümmend km, või sõita voolupistiku lähedale, ja ühendada laadjaga. Paljudes garaasides on ka seinast voolu võimalus, aga pikk pikk pikendusjuhe peab olema.

        Comment


          #19
          Vs: Aku talvekorterisse

          Kui garaažis on elekter, siis selle CTEK-laadija saaks ju pidevalt külge jätta. See pistikuga juhe
          tuleks aku juurest ainult kuhugi kergemini ligipääsetavasse kohta tuua.
          viimati muutis kasutaja M.P.; 18 m 2015, 19:19.

          Comment


            #20
            Vs: Aku talvekorterisse

            Pidasin silmas pigem seda et signa pidi aku juba kuu ajaga tühjaks tömbama ja talvel vöib vabalt ka üle kuuajane vahe sisse jääda. Tegemist on paraku üldkasutatava garaazhiga mitte eragaraazhiga seega elektrivöimalus puudub ja ega uksi laadimise ajaks lahti ka ei tahaks jätta.

            Ehk nagu aru saan siis ikka kui pikem üle kuuajane vahe sisse kipub jääma siis tuleks ka korra kuu-paari tagant laadida? Ehk aku lahti, tuppa laadima ja hiljem tagasi külge kruvida. Muud vist üle ei jää.

            Ei tea jah miks aku nii ebatavalisse ja ebamugavasse kohta paigutatud tagumiste istmete ette pöranda sisse-tükk aega läks juba selle otsimisega aega. Üldjuhul kapoti all vöi siis harva ka pagasiruumis aga pöranda keskel näen esimest korda.
            52 27 316 Risto
            teknootik@gmail.com
            Tallinna südalinn Foorumi keskus Narva mnt 5 / Tallinna Viru Keskuse OMNIVA

            Comment


              #21
              Vs: Aku talvekorterisse

              Tavaline signa võtab valveasendis 20mA. enamkasutatud aku on 55Ah. Tavaliselt on väiksem, kui on kasutatud. 20mA X 24tundi x (3x30p=3 kuud) = 43,2Ah. Lisaks isetühjenemine olenevalt akust - tavalisel tüüpiline 1%.(3 kuuga seega 90%).
              Mõõda aku tühjenemisvool ära ja teades aku mahutavust, isetühjenemist saad arvutada. Aku mahutavuse võid ise mõõta treenimisel või teenuse korras teeninduses. Lisaks hakkavad paljud signad tööle, kui akupinge langeb alla teatud väärtuse - seega suureneb tarbitav vool.
              Mul üks kunagine töökaaslane ostis uue Honda. Jättis signa 3 kuuks talvel peale garaažis ja aku oli ennast nii tühjaks laadinud, et pinge oli mõõtes negatiivne ja aku läks jäätmekäitlusesse.

              Aku isetühjenemine sõltub akus kasutatavatest materjalidest
              (näiteks Ca ; Ag kasutamine vähendab isetühjenemist).
              Lisaks sõltub elektrolüüdi puhtusest (tavaliselt kasutatakse pehmendatud vett, parem oleks destilleeritud, bidestilleeritud vesi; hape - tehniline, keemiliselt puhas, analüüsi puhas).
              Temperatuurist : iga 10 kraadi jahedamat vähendab rektsiooni kiirust (ka isetühjenemist) 2 korda (hoida 0°C ..+4°C juures). Aku eluea määrab ka teatud ulatuses aku asukoht autos – kapoti all või mujal jahedamas kohas.
              Sõltub ka aku konstruktsioonist (mõningatel aktiivmass nn. ümbrikes), tehnoloogiast ja kasutamisest.
              Kui käivitada liiga kaua, jätta tühjenenud aku külmuma, siis pudeneb aktiivmassi plaatide alla ja isetühjenemine suureneb märgatavalt – kuni plaatidevahelise lühiseni välja.
              Olen varem ostnud müügiplatsilt paar autot. Nendele olid paigaldatud uued akud, kuid proovikäivitused ja alarm seisuajal rikkusid akud ja tuli uued osta. Müüjad ju ei kontrolli akude laetust ja ei lae neid vastavalt sellele – paremal juhul annavad stardiabi. Tavaliselt on paak tühi ja järgmine probleem tekib tanklas käivitamisel …
              Kindlam on siis laetud aku või käivitusjuhtmed ostes kaasa võtta
              viimati muutis kasutaja Svago; 19 m 2015, 09:37. Põhjus: eelnevat postitust ei ole vaja tsiteerida

              Comment

              Working...
              X