Vs: Kiiruse ja massi korrutis
Vaat siis milline probleem.
Katsun oma arusaama veelkord selgitada.
Toetume kineetilise energia valemile http://et.wikipedia.org/wiki/Kineetiline_energia.
Arvutus peaks toimuma ühikutes kiirus m/s, mass kg ja energia džaul.
Aga kui kasutada suhtearve siis ärme hakka esialgu lisaarvutusi tegema.
Nagu seal lingis on öeldud on see energiatöö, mida teeb keha peatumiseni.
Füüsikud arvavad nimelt et ka lõhkumine on töö.
Nii, meil on kaks massi (m kg), nimetame neid autodeks, mis liiguvad vastassuundades kiirusega v.
Ühe massi (auto) kineetiline energia on siis E=m*v²/2. (Seda ruudu väkest ² on paha kirjutada aga sobib ka korrutis.)
Kahe massi koguenergia on E+E ehk m*v*v.
Kui need autod põrkuvad siis nad kulutavad kogu selle 2*E energia purustusteks ja lõpuks jäävad seisma.
Seisvate autode kogu kineetiline energia on 0 = NULL.
Kui nüüd mass (auto) oleks liikunud kaks korda kiiremini siis
oleks tema kineetiline energia olnud E= m*(2*v)*(2*v)/2.
Kui siin eha taandamised siis saame et selle ühe auto energia on 2 korda suurem kui oli kahel autol kokku.
Järelikult on tal ka võimu kaks korda rohkem lõhkuda kui neil kahel aeglasel autol.
Teisitimõtlejatel on varuks veel üks nipp.
Vaatame kiirusi ühe auto seisukohalt.
Teine auto läheneb tõesti kahekordse kiirusega.
Nad põrkuvad ja peatuvad teel. Purustusteks kulub pool kogu energiast.
Aga taustsüsteem jätkab liikumist ja selle suhte liiguvad ka mõlemad massid.
Seal on see teine pool energiat peidus.
Siin toimus arutlus ainult energias lähtudes.
Kas kokkupõrge on elastne või mitte on juba teine teema.
Muuseas, selle kahe 60 km/h sõitva auto energia saab üks sama massiga auto kiirusel ca 90 km/h.
Kui mul nüüd õnnestus Teid kallutada uskuma oma väiteid siis on hästi.
Kahjuks ei ole võimalik sellel teemal edasi arutada sest mind ootab kohtutee
kasside liivakastis käimise teemal. Sain oma arvamuse eest jälle karistuse ja
kavatsen selle kohtus vaidlustada.
Ülesaamatute vastuolude korral võime jätkata
Aga soovin Teile edu nii autosõidus kui elektroonika kasutamisel.
Vaat siis milline probleem.
Katsun oma arusaama veelkord selgitada.
Toetume kineetilise energia valemile http://et.wikipedia.org/wiki/Kineetiline_energia.
Arvutus peaks toimuma ühikutes kiirus m/s, mass kg ja energia džaul.
Aga kui kasutada suhtearve siis ärme hakka esialgu lisaarvutusi tegema.
Nagu seal lingis on öeldud on see energiatöö, mida teeb keha peatumiseni.
Füüsikud arvavad nimelt et ka lõhkumine on töö.
Nii, meil on kaks massi (m kg), nimetame neid autodeks, mis liiguvad vastassuundades kiirusega v.
Ühe massi (auto) kineetiline energia on siis E=m*v²/2. (Seda ruudu väkest ² on paha kirjutada aga sobib ka korrutis.)
Kahe massi koguenergia on E+E ehk m*v*v.
Kui need autod põrkuvad siis nad kulutavad kogu selle 2*E energia purustusteks ja lõpuks jäävad seisma.
Seisvate autode kogu kineetiline energia on 0 = NULL.
Kui nüüd mass (auto) oleks liikunud kaks korda kiiremini siis
oleks tema kineetiline energia olnud E= m*(2*v)*(2*v)/2.
Kui siin eha taandamised siis saame et selle ühe auto energia on 2 korda suurem kui oli kahel autol kokku.
Järelikult on tal ka võimu kaks korda rohkem lõhkuda kui neil kahel aeglasel autol.
Teisitimõtlejatel on varuks veel üks nipp.
Vaatame kiirusi ühe auto seisukohalt.
Teine auto läheneb tõesti kahekordse kiirusega.
Nad põrkuvad ja peatuvad teel. Purustusteks kulub pool kogu energiast.
Aga taustsüsteem jätkab liikumist ja selle suhte liiguvad ka mõlemad massid.
Seal on see teine pool energiat peidus.
Siin toimus arutlus ainult energias lähtudes.
Kas kokkupõrge on elastne või mitte on juba teine teema.
Muuseas, selle kahe 60 km/h sõitva auto energia saab üks sama massiga auto kiirusel ca 90 km/h.
Kui mul nüüd õnnestus Teid kallutada uskuma oma väiteid siis on hästi.
Kahjuks ei ole võimalik sellel teemal edasi arutada sest mind ootab kohtutee
kasside liivakastis käimise teemal. Sain oma arvamuse eest jälle karistuse ja
kavatsen selle kohtus vaidlustada.
Ülesaamatute vastuolude korral võime jätkata
Aga soovin Teile edu nii autosõidus kui elektroonika kasutamisel.
Comment