Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Ise kahtlustan, et tegemist on Iž 56-ga, aga sooviks targematelt kinnitust, kas on nii? Mootori kohta küsiks ka, kas on tegemist üldse Iž 56 mootoriga?
Ratas ise ei ole Jupiter ega Jupiter 2. Mõlemad Jupiterid on 2 silindriga ja nende käiguvahetuskang on "kahepoolsete õlgadega". Pildil oleval on 1 silinder ja käiguvahetuskang on "ühepoolse õlaga".
Ja külgkorve ise oli ka mitu eri mudelit, see "peal oleva tulega" on БП-58. Peale seda tulid БП-62 ja БП-65. Neil kummalgi pole keskel peal tuld.
Korv on kindlalt БП-58. Kas nüüd 56-e või Jupiteri oma - see küsimus ei oma mõtet, sest sellise korviga varustati nii 56-si kui ka Jupitere. Aga äkki ka Планета'sid mis on 56-e otsene järglane ?
Seega tsikkel ise võib olla kas Иж 56, Иж Планета või Иж Планета 2. 56-l oli sadul kahest osast koosnev, Планета'del on üks suur sadul. Ka bensiinipaagi juures on erinevusi, kuid seda siin ei ole näha...
Kas varasemas IZ toodangus oli siis kõikidel külgkorv või oli ka soolorattaid ?
Uuemad Planetad on ühe silindriga ja Jupiterid kahe silindriga, Jupiteridel on ka külgkorvid, Planetadel pole näinud.
Mul oli kunagi Planeta5 (üks silinder, üks sumbuti, paremal pool), sellel külgkorvi kinnituse võimalust polnud (Jupiteril on üks kinnituskoht sadula all. Manuaalis oli pilt kastiga versioonist).
5. seeria on ilusa disainiga, oleks tal töökindlus, sõidaks praegugi sellisega.
Põhimudelid olid siiski soolorattad, kuid ka korvidega tehtute toodanguarvud olid kohati päris suured. Ise omasin kunagi IŽ Jupiter 2K ehk siis korviga pilli ja toona sai huvi pärast päris põhjalikult nende ajalugu uuritud. Kas Planetasid oli korviga - ei oska öelda. Kuskilt vene foorumitest jäi küll kunagi silma lause et Planeta ja Jupiteri üks vahesid on see, et Jupiteril oli korvi lisamiseks võimalus nii-öelda "sisseehitatud" ja Planetal see puudus. Kas sellest võib järeldada, et Planetasid korviga polnud - ei tea ja ei tea ka seda, kui adekvaatne see foorumist loetud lause oli. Kui Planetasid korviga ei tehtud, siis on ainus legaalne variant see et teemaalgataja piltidel on 56.
Aga selle ratta enda piltide järgi pole võimalik otsustada, kas on 56, Planeta või Planeta2.
Minu teada peaks värvitud ja metallist(plekist valtsitud?) esirumm olema varasemast ajast alumiiniumi meenutav ribidega ketud rumm hilisemast ajast, ehk kahtlustaks, et tegu pigem IZ-56. Aga ühest Iz-ide varuosade kataloogist vaatasin ja tegin järelduse, et nt pingeregulaator on Iz Planeta 2 "RR-2" aga kõrval lahtris Iz Planeta "iz 56. sb.32", selline erinevus siis. Aga kaela juures ei ole birkat alles?
Kas Planetasid oli korviga - ei oska öelda. Kuskilt vene foorumitest jäi küll kunagi silma lause et Planeta ja Jupiteri üks vahesid on see, et Jupiteril oli korvi lisamiseks võimalus nii-öelda "sisseehitatud" ja Planetal see puudus. Kas sellest võib järeldada, et Planetasid korviga polnud - ei tea ja ei tea ka seda, kui adekvaatne see foorumist loetud lause oli. Kui Planetasid korviga ei tehtud, siis on ainus legaalne variant see et teemaalgataja piltidel on 56.
Seega vaesel nõukogude inimesel tuli Planetale ise külgkorv külge leiutada ja polnud kellegi mure millise korvi saad? Ja jupitere sai kindlasti kauplusest osta ka koos kindla korviga?
Niiöelda oli mõnusat lugemist siin , räägin siia natuke , miks ma seda üldse küsisin!? Küsisin seepärast, nimelt minu naise poolsetel sugulastel kaugel Mõniste-s seisab selline asi maha jäetud talu juures. Naine käis vanaema sinna sõidutamas ( naise vanaema vana elukoht jne , mälestused). Ma olen selline moto huviline inimene, siis naine kohe klõpsas pildid ja kodus vaatasin seda, tekkis mõte seda taastama hakata! Aga ise elan Rakvere lähistel ja Mõniste on kõvasti kaugel minust! Tahtsingi teada täpset nime ja siis uurida selle isendile juppide saadavust! Nüüd mõtlen ja mõtlen, nägin, et puudub karburaator, väidetavalt on masin seisnud kuskil 15-20 aastat, kipun arvama, et mootor on kinni roostetanud! Niiet tegemist on Iž 56-ga, olen vaadanud ka pilte, siis tõesti ei pane sellist täispilti kokku sellise külgkorviga, nüüd tean miks, sest külgkorv arvatavasti on pandud teise pilli oma! Suured tänud teile !
Võrreldes praegust aega 2000-ndate aastate algusega, siis praegusel internei ajastuga on juppide hankimine tublisti paranenud. Siis aga sõltus tublisti õige inimese otsa sattumine halval juhul said kokku nendega kes ei teadnud mitte midagi ja oligi tervikpilt käes, Eesti Vabariigis ei saa mitte s*##%&*. Tean näident kus läbi põlenud generaatoriga IZ-planeta 2 omanik sai rohkem mtivatsiooni tema osanandamiseks ja vähem vajalike detailide utiili viskamisega.
Uusi juppe igatahes võid saada ka igatahes Põlva Motopoest. Õnneks IZ-mootorid enamjaolt ühte moodi, väga raske ei tohiks olla juppide leidmisega raskusi.
Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.
Internetis ma ei leidnud küll eriti vastet sellisele poele! Niipalju, kui aru sain foorumist, et keegi Rein tegeleb sellega! Teises foorumis oli mingi number ka , sain sama nimelise inimese kätte ja täitsa ongi nii, et müüb uusi osi, SUURED tänud RaunoK! Tuleb ratas ära tuua koju garaazi
viimati muutis kasutaja deferender; 12 m 2016, 18:08.
See oli naise vanaema venna ratas, ta kahjuks suri eelmisel aastal! Vanaema tahtis sinna vana lapsepõlve kodu juurde minna, kus VEND ELAS TAL! Maja on pärandatud selle vanaema venna lastele, nendega räägitud ja luba antud! Kuidas on tegemist vargusega?! Asi ei ole rahas , asi on selles, et on huvi taastada ja sellega tegeleda, niiöelda projekt garaazi! Mõtle ennem, mida sa siia kirjuad põhulõug!
Comment