Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Mootorsõiduki juhtsüsteem joystickiga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Mootorsõiduki juhtsüsteem joystickiga

    Kas siinsetest tegelastest on keegi puutunud kokku või lausa oma silmaga näinud, kuidas mootorsõiduk on muudetud rooli- ja pedaalivabaks, ning need funktsioonid viidud hoopis alternatiivsele juhtimissüsteemile - juhtpuldile ehk joystick-puldile? Kui keeruline selle tehniline pool on koos kulukusega?

    See on küll ultimate-näide, kuid annab teatud idee mõtte välja küll: https://www.youtube.com/watch?v=87LYSGYi7E8

    #2
    Vs: Mootorsõiduki juhtsüsteem joystickiga

    Kena vaadata küll, kuidas toimetab. Mis on ka väga tore, et vajadusel saab seda kasutada ka täiesti tänavalegaalselt, st ise (kohapeal) roolis olles.
    Ei ole ise kokku puutunud niisuguse tegemisega, aga midagi arvan. Näiteks et rooli "keeramise" kiirus peaks olema varieeruv, mitte fikseeritud nagu tundub olema konkreetsel autol. Ka pidur peaks olema dünaamiliselt juhitav. Neid momente arvestades saaks juba päris vinge masina, mis heade kaameratega varustatult oleks valmis "missioonile" minema...
    Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
    Konfutsius

    Comment


      #3
      Vs: Mootorsõiduki juhtsüsteem joystickiga

      Von wegen Freude am Fahren. BMW schickt die ersten Prototypen auf die Reise, bei denen der Fahrer keine Hände mehr am Steuer hat.

      Comment


        #4
        Vs: Mootorsõiduki juhtsüsteem joystickiga

        Esmalt postitatud OSX poolt Vaata postitust
        Näiteks et rooli "keeramise" kiirus peaks olema varieeruv, mitte fikseeritud nagu tundub olema konkreetsel autol. Ka pidur peaks olema dünaamiliselt juhitav.
        Selle saaks tegelt ebalineaarse juhtimisega teostada, sellesmõttes, et mida kauem nuppu vajautad seda järsemini keerab/pidurdab.
        http://hparchive.com/
        https://worldradiohistory.com/index.htm

        Comment


          #5
          Vs: Mootorsõiduki juhtsüsteem joystickiga

          Esmalt postitatud Starfish poolt Vaata postitust
          Selle saaks tegelt ebalineaarse juhtimisega teostada, sellesmõttes, et mida kauem nuppu vajautad seda järsemini keerab/pidurdab.
          parem oleks kasutad löögitundlikuse tajumist. nagu klaveritel...

          Comment


            #6
            Vs: Mootorsõiduki juhtsüsteem joystickiga

            A full-size truck. A little girl with a remote control. A gravel pit filled with obstacles. Is our toughest truck tough enough to survive Sophie? Find out, s...
            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

            Comment


              #7
              Vs: Mootorsõiduki juhtsüsteem joystickiga

              Rublaajal sai kooperatiivis valmistatud 24V invaliidikäru. Selle juhtimiseks sai esimesel variandil kasutatud analoogtehnikat ja juhtpulti : edasi-tagasi, pööramised, kiirused, pidurdus.
              Hilisem variant tuli kontrolleri ja joystickiga. Juhtsüsteem peab jälgima ohutustehnikat ja välistama ka valeliigutused (näiteks edasi ja siis järsult tagasi). Autole küll sellist süsteemi ohutuse pärast ei soovitaks - ühe käega kiirust ja suunda juhtida ja seda tundide viisi suurel kiirusel ja erinevates teeoludes.

              Comment


                #8
                Vs: Mootorsõiduki juhtsüsteem joystickiga

                Rooliks peaks ikka olema keeratav nupp, pulk on pisikeste rc teema mis kuskile pihta sõites suurt viga ei tee..
                Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                Comment


                  #9
                  Vs: Mootorsõiduki juhtsüsteem joystickiga

                  Huvitav teada, et juba tol ajal oli kasutusel sellise mehhanismiga ''invakärusid''
                  Mul endal on kodus üks 20-aastane ilmaime, millele mõeldes mõtlesingi, kas selle juhtsüsteemi annaks äkki mingil muul mootorsõidukil (kart või midagi analoogset) rakendada. Juhtpult muidu on tal nö tundlik. Et mida tugevamalt keerad, seda kiiremini üks ratastepaar pöörab. Sisuliselt tanki roomikute tööpõhimõte.
                  See ohutuse temaatika on loomulikult oluline. Kuid minu silmis oleks tegu pigem projektisõidukiga, mille kasutus toimuks selleks vastavas kohas - väljaspool kõnni- ja jalakäijaradu.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Mootorsõiduki juhtsüsteem joystickiga

                    mõned servod ja PID kontrollerid. Rataste pöörde nurk on jostic sisend /kiirus. Eg kiiruse kasvades pead sama töördenurga jaoks rohkem sisendit kasutama. Max pöörde nurk muutub aga Pmst pole ju vaja 100 pealt rattaid risti keerata.
                    Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                    1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                    2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Mootorsõiduki juhtsüsteem joystickiga

                      On ikka kui driftima hakkad.

                      Tegelt oleks hea kui toimiks nagu autorool, et lauge kurvi võtmiseks ei keera rooli x kraadi võrra vaid mõjutad teda mingi vastujõuga, aga see eeldab juba nende samade jõudude mõõtmist autos ja tagasisidestamist. Motoriseeritud arvutirooliga peaks võimalik olema.
                      Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                      Comment

                      Working...
                      X