Siia teemasse ootaks näpunäiteid ja soovitusi, mida peaks teadma kasutatud audio/videotehnika ostja.
1. Suhtu kahtlaselt kõikidesse iseehitatud vidinatesse, eriti nendesse, millelt lubatakse utoopilisi parameetreid.
2. Suhtu kahtlaselt sellistesse "pisivigadesse", et kaitse läbi, muidu töötab jms. Läbiläinud kaitse annab usutavasti oletust, et midagi veel on läbi...
3. Kui CDmängija on "muidu korras" aga ei taha enamike plaate mängida , siis ei ole ju korras.
4. Kainelt suhtuda sellistesse omadussõnadesse, nagu väga võimas, mega bass, vägev mats jms...
5. Võimalusel nõua pilte (ka sisust - tehnikafoorum ikkagi) .
6. Kui kahtled, alati küsi nõu, selleks ju foorum ongi.
Kuidas kontrollida ja millele pöörata tähelepanu.
1. Visuaalne ülevaatus. Kast terve, kui palju kriime, palju nuppude ümbert nikerdused ja kirjad kulunud. Kui ilusad on valjukate membraanid. Kui membraanidele peale õrnalt vajutada, peab asi kergelt vajuma, mitte mingeid krõbinaid ega sahinaid ei tohi kuulda olla.
Kui võimalik kougiks lahti ,vaataks, mis sees toimub. Ega kaitsmete asemel "kogemata" traadid pole. Küsiks eelmise omaniku käest infot.
2. Kontrollkuulamine. Kas töötab. Kuidas töötab. Kontrolli kindlasti kõikide nuppude mõju ja lülitamisel tekkivaid krabinaid (mida vähem neid, seda hooldatum/uuem pill). Kindlasti kontrolli mürataset (signaalita vaata kuidas kahiseb, ega ei unda?) ja helikvaliteeti vaiksel ja tugeval kuulamisel. Nimelt ilmneb osa vigu teatud helitugevuse juures. Ega ei plärise, ei vilista ?
3. Mehhaaniline kontroll. Annad rusikaga kerge obaduse . Heli ei tohi muutuda. Ei tohi olla krabinaid,kõlinaid (mehhaaniline-akustiline tagasiside). Kui tegemist CD mängijaga, siis võib heli katkeda, aga peab kohe ka taastuma, muidu lugemissüsteem vilets.
Soovitan erineva muusikaga katsetada, mitte ainult vaikselt, keerake ikka vol kõlarite piirile ning kui myyja midagi kobiseb, siis kahtlusta kusagil viga hoolega.
Samuti võimu ostul võiks kontrollida mõlema väljundi töökorras olemist. Osad naljaninad kaks kõlarit yhte väljundisse pistnud . Kui ikka stereo kõlar mono on, siis mingi jama.
Ei tea kas just vajalik info, aga näiteks vanemate S90 kõlarite korrasoleku kontrollimiseks on hea nipp see, kui keerata lülitid (mis on mõeldud kõrg/kesksageduste reguleerimiseks) täpselt keskele nii, et kesk ja kõrgsagedus jäävad vait ja tööle jääb ainult bassikas. Siis tulevad kõik vead kohe väga kenasti välja. Kohe on kuulda kas bassielement pläriseb, sahiseb, kas midagi viliseb-koliseb kuskil jne. Kui kõik ok, siis panna tööle kesksagedus, kuulata kuidas see ilma kõrgosata mängib ja sama ka kõrgsageusega. Kui kõik elemendid korraga töötavad, siis ei saa midagi eriti aru. Kui bassielement kergelt pläriseb või krabiseb ja kast ka kuskilt läbi taob, siis kesksagedus ja kõrgsagedus summutavad sellised vead ilust ära, tavaliselt ongi just bassielement nendel kõlaritel läbi.
Väljundvõimsusest.
RMS väljundvõimsus on võimendi üks põhiparameetritest, mis antakse nimikoormustakistusel ühe kanali kohta(võimendil passis kirjas). MAX võimsus on mingi imelik sigalind, mis reeglina on reaalsest väljundvõimsusest 2...10x numbriliselt suurem (mingisuguse seose olen leidnud väljundpinge ja voolu amplituudväärtuste korrutises). Ei iseloomusta võimendit üldse. PMPO=10..100xMAX(reeglina). Samuti ei iseloomusta võimendit.
Nimivõimsus e. RMS – valjuhääldisse juhitav suurim siinuselise vahelduvvoolu võimsus (VA või W), mida valjuhääldi on võimeline kestvalt taluma ja mille puhul mittelineaarmoonutus ei ületa standardset väärtust.
Uue seadme ühendamisel (võim/valjukas) järgida seadmete takistuse sobivust!
1. Suhtu kahtlaselt kõikidesse iseehitatud vidinatesse, eriti nendesse, millelt lubatakse utoopilisi parameetreid.
2. Suhtu kahtlaselt sellistesse "pisivigadesse", et kaitse läbi, muidu töötab jms. Läbiläinud kaitse annab usutavasti oletust, et midagi veel on läbi...
3. Kui CDmängija on "muidu korras" aga ei taha enamike plaate mängida , siis ei ole ju korras.
4. Kainelt suhtuda sellistesse omadussõnadesse, nagu väga võimas, mega bass, vägev mats jms...
5. Võimalusel nõua pilte (ka sisust - tehnikafoorum ikkagi) .
6. Kui kahtled, alati küsi nõu, selleks ju foorum ongi.
Kuidas kontrollida ja millele pöörata tähelepanu.
1. Visuaalne ülevaatus. Kast terve, kui palju kriime, palju nuppude ümbert nikerdused ja kirjad kulunud. Kui ilusad on valjukate membraanid. Kui membraanidele peale õrnalt vajutada, peab asi kergelt vajuma, mitte mingeid krõbinaid ega sahinaid ei tohi kuulda olla.
Kui võimalik kougiks lahti ,vaataks, mis sees toimub. Ega kaitsmete asemel "kogemata" traadid pole. Küsiks eelmise omaniku käest infot.
2. Kontrollkuulamine. Kas töötab. Kuidas töötab. Kontrolli kindlasti kõikide nuppude mõju ja lülitamisel tekkivaid krabinaid (mida vähem neid, seda hooldatum/uuem pill). Kindlasti kontrolli mürataset (signaalita vaata kuidas kahiseb, ega ei unda?) ja helikvaliteeti vaiksel ja tugeval kuulamisel. Nimelt ilmneb osa vigu teatud helitugevuse juures. Ega ei plärise, ei vilista ?
3. Mehhaaniline kontroll. Annad rusikaga kerge obaduse . Heli ei tohi muutuda. Ei tohi olla krabinaid,kõlinaid (mehhaaniline-akustiline tagasiside). Kui tegemist CD mängijaga, siis võib heli katkeda, aga peab kohe ka taastuma, muidu lugemissüsteem vilets.
Soovitan erineva muusikaga katsetada, mitte ainult vaikselt, keerake ikka vol kõlarite piirile ning kui myyja midagi kobiseb, siis kahtlusta kusagil viga hoolega.
Samuti võimu ostul võiks kontrollida mõlema väljundi töökorras olemist. Osad naljaninad kaks kõlarit yhte väljundisse pistnud . Kui ikka stereo kõlar mono on, siis mingi jama.
Ei tea kas just vajalik info, aga näiteks vanemate S90 kõlarite korrasoleku kontrollimiseks on hea nipp see, kui keerata lülitid (mis on mõeldud kõrg/kesksageduste reguleerimiseks) täpselt keskele nii, et kesk ja kõrgsagedus jäävad vait ja tööle jääb ainult bassikas. Siis tulevad kõik vead kohe väga kenasti välja. Kohe on kuulda kas bassielement pläriseb, sahiseb, kas midagi viliseb-koliseb kuskil jne. Kui kõik ok, siis panna tööle kesksagedus, kuulata kuidas see ilma kõrgosata mängib ja sama ka kõrgsageusega. Kui kõik elemendid korraga töötavad, siis ei saa midagi eriti aru. Kui bassielement kergelt pläriseb või krabiseb ja kast ka kuskilt läbi taob, siis kesksagedus ja kõrgsagedus summutavad sellised vead ilust ära, tavaliselt ongi just bassielement nendel kõlaritel läbi.
Väljundvõimsusest.
RMS väljundvõimsus on võimendi üks põhiparameetritest, mis antakse nimikoormustakistusel ühe kanali kohta(võimendil passis kirjas). MAX võimsus on mingi imelik sigalind, mis reeglina on reaalsest väljundvõimsusest 2...10x numbriliselt suurem (mingisuguse seose olen leidnud väljundpinge ja voolu amplituudväärtuste korrutises). Ei iseloomusta võimendit üldse. PMPO=10..100xMAX(reeglina). Samuti ei iseloomusta võimendit.
Nimivõimsus e. RMS – valjuhääldisse juhitav suurim siinuselise vahelduvvoolu võimsus (VA või W), mida valjuhääldi on võimeline kestvalt taluma ja mille puhul mittelineaarmoonutus ei ületa standardset väärtust.
Uue seadme ühendamisel (võim/valjukas) järgida seadmete takistuse sobivust!
Comment