Teade

Collapse

Ärifoorumite reeglid.

Ärifoorumid on nähtavad ainult registreeritud ja sisselogitud kasutajatele. Ärifoorumi osades kehtivad täiendavad reeglid.

Elfafoorumis võivad kaupu müüa vaid eraisikud. Juriidilistele isikutele (kauplused; firmad; e-poed; müügi- ja oksjonikeskkonnad jms.) on oma kaupade müük ning reklaam keelatud.
Teise foorumikasutaja poolt algatatud äriteemasse on keelatud konkureerivate pakkumiste tegemine. Nende edastamiseks tuleb teha oma teema.
Uue teema loomisel pane olenevalt sisust teema pealkirja esimeseks täheks üks variant kolmest: O: - ostusoov, M: - müügisoov, V: - vahetussoov, millele järgneb kauba nimetus.
Ärifoorumi müügikuulutustes ei ole lubatud viited ja lingid muudesse müügikanalitesse: oksjoniportaalid, kuulutustelehed j.n.e. Lubatud on lingid kauba tootja info lehtedele.
Kuulutuses peab olema kauba või kaupleja asukoha info.
Kui sul on rohkem kaupa müüa siis tee seda ühes teemas.
Kui äritehing on on edukalt lõpule viidud, sulge teema.
Küsimuste või probleemide korral võta ühendust foorumi moderaatoritega.
See more
See less

Internetist ostmise ohud.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Internetist ostmise ohud.

    Artikkel Tarbija 24 lehel.

    Eestis läbivad kõik väljastpoolt Euroopa Liitu saabunud postisaadetised tollikontrolli, mille üheks osaks on nõuetele vastavuse kontroll. Eestisse võib tuua ainult CE-märgistusega ning markeeritud raadio-, side- ja elektroonikaseadmeid. CE-märgistuse ja markeeringu olemasolu kontrollib TJA.
    TJA soovitab enne internetipoest ostu sooritamist koguda seadme kohta võimalikult palju informatsiooni. Seadme tutvustus peab sisaldama infot tüübi, mudeli numbri ja tootja kohta, samuti kinnitust seadme Euroopa nõuetele vastavuse kohta. Väga oluline on müüjalt küsida seadme vastavusdeklaratsiooni (Declaration of Conformity), mis kinnitab toote vastavust Euroopa nõuetele. Kui internetipoe poolt antav info seadme kohta on ebatäpne või arusaamatu, tasub seade ostmata jätta.
    Oluline on teada ka seda, et kõiki raadio-, elektri- ja elektroonikaseadmeid ei tohi igal pool maailmas edasi müüa ja kasutada. Põhjuseks on regiooniti erinevad tehnilised nõuded ja raadiosageduskasutus. Eesti sageduskasutusega mittesobivad raadioseadmed töötavad siin häiretega ja põhjustavad häireid ka teiste seadmete töös. Teistes regioonides kasutamiseks mõeldud mobiiltelefonid, mis ei vasta Euroopa nõuetele, ei pruugi Eesti sidevõrkudes töötada. Selliste telefonide kasutamisel võivad sideteenused jääda kättesaamatuks ning sideoperaatoril on õigus häireid tekitava telefoni kasutamist piirata.
    Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

    #2
    Vs: Internetist ostmise ohud.

    Kas reeglitevaba müüja Facebookis ei peagi kauba eest vastutama?
    LINK
    Signe Kõivu pöördumine:
    „Olen aastast 2012 imestusega jälginud Facebooki butiikide, closetite ja shop'ide tähelendu, mida majandavad eraisikust aktivistid, kes nimetavad end „vahendajateks“. Ühel enam kui 30 000 fänniga lehel oli kenasti ära öeldud, et ettevõtlus on Eestis tänamatu töö ja seetõttu tegutseb ta eraisikuna. Kõigil taolistel vahendajatel ja müüjatel on mitu ühist nimetajat - nad tellivad kaupasid või müüvad kohapeal olevaid tooteid ettemaksuga; nad ei paku ostjale taganemis- ega vahetusõigust; nad ei vastuta toote kvaliteedi ega pildist erinemise eest. Arvestades asjaolusid, et taolised müüjad ja vahendajad on Hiina internetiavarustest üles leidnud tuhandeid pakkumisi, millega iga päev Facebooki kasutajaid kostitatakse, on mul kahjuks raske uskuda, et nende jaoks on kättesaamatuks jäänud Maarjamaal kehtivad seadused. Neid lihtsalt ignoreeritakse.
    Alles eile tõstatati teema suletud grupis "OSTAN JA MÜÜN ! Reeglite vaba!", millel on üle 29 000 liikme. Müüja oli tellinud ostjale 94€ maksva jope, mis ei vastanud ostja ootustele ning mille ostja soovis tagastada. Pilt, mille müüja lisas, oli Moncler jopest, mille hinnad jäävad 1000€ kanti. On üsna tõenäoline, et ostja ei saanud pildil kujutatud toodet ning müüja tõstatas küsimuse, mida teised müüjad ja vahendajad sellisest olukorrast arvavad. Müüja on oma postitusele kommentaariks kirjutanud: „Varem olid tellijad ja ostjad mõistlikud, nüüd viimasel ajal on ära keeranud tundub inimesed“.
    Ausalt, mul on selle „ära keeramise“ üle siiralt hea meel, sest ma näen, et tarbijad saavad oma õigustest teadlikumaks ja petta ei ole enam nii lihtne. Tsiteerin teisi müüjaid ja vahendajaid vestlusest tehtud ekraanitõmmiste vahendusel, kuna enam kui 80 kommentaariga teema kustutati kahjuks kiirelt:
    "Absurdne on hakata mingile veidrale kliendile raha tagastama sellepärast, et temale jope ei istu nii nagu ta tahaks ja mida võiks minna õmbleja juurde kohendama."
    "Ära üldse põe, sina ju talle seda jopet ei saatnud, et oleksid teise pildi pähe teise pildi saatnud, see tuli talle Hiinast ja olgu vait."
    "Ongi absurd ju loota, et saad täpselt sama toote, mis on reklaampildil... Ise teadis, millega riskib!"
    "See pole sinu süü, et ostja nii häbematult käitub. Kõik teavad ju et enamus asjad erinevadki pildilt mis on soodsalt ostetud."
    "Ainuke jama mis siit tulla võib on deklareerimata tulu."
    Eesti E-kaubanduse Liidu esindajana pidasin vajalikuks vestlusesse sekkuda ja meelde tuletada Eestis kehtivaid seaduseid, mis reguleerivad e-kaubandust. Sattusin kiiresti üldise põlu alla ning teemaalgataja võttis mu sõnavõtud sujuvalt kokku: "Ma ei tulnud signe siia küsima mis on seadused jne, tulin küsima mida inimesed sellises olukorras teeksid, nagu näen olete ainuke kes ostjaga samal arvamusel."
    Ma olin tõesti ainuke, ülejäänud leidsid, et „vaene vahendaja“ ei pea millegi eest vastutama.
    Hea Tarbijakaitseamet, lugupeetud Maksu- ja Tolliamet - te olete Facebookis kenasti esindatud ja näete samuti siin lokkavat varimajandust ning ebaausat kauplemist. Mis on see kriitiline arv inimesi, kes peavad eelnevalt petta saama, et te tõsimeeli sekkuksite? Ma mõistan, et ressursse on vähe ja tööd on palju, kuid kas pole lihtsam probleemiga eos tegeleda, sest aastal 2012 oli selliseid tegutsejaid mõnikümmend, tänaseks aga sadades? Kas te kujutaksite ette, et ärikad panevad Facebookis püsti oma salaviina- ja salasigarettide poekesed, korraldavad auhinnamänge fännide kogumiseks ning kiruvad võidu näiteks metanooli mürgituse saanud ostjaid, et need on nii lollid ja ei mõista - see ongi "riskibisnes"?

    Siinkohal on paslik meelde tuletada, et Äriseadustik ei tunne sellist mõistet nagu „vahendaja“. Kui keegi pakub oma nimel tasu eest kaupu või teenuseid ning kaupade müük või teenuste osutamine on talle püsivaks tegevuseks, on tegemist ettevõtjaga, kes võib olla nii FIE kui äriühing. Mitte eraisik. Kaupade müük ja vahendamine internetis on e-kaubandus ja see on reguleeritud mitmete seadustega, millest olulisemad on Võlaõigusseadus, Tarbijakaitseseadus ja Kaubandustegevuse seadus.
    Tarbijal on internetist ostes õigus:
    1. Tooted tagastada või vahetada 14 päeva jooksul arvates kauba kättesaamist (kui 14-päevasest taganemisõigusest on jäetud enne ostu teavitamata, kehtib taganemisõigus 12 kuu jooksul)
    2. Esitada kauba kohta pretensioon 2 aasta jooksul arvates kauba kättesamisest
    3. Taganemisõiguse kasutamisel on õigus tagasi saada ka tellimisel tasutud postikulu
    4. Tarbija ei pea oma taganemissoovi müüjale põhjendama ja taganemiseks antud tähtaeg loetakse täidetuks, kui avaldus on saadetud 14 päeva jooksul arvates toote kättesaamisest.
    Palun nüüd Sind, hea sõber, tarbija, e-kaupleja või niisama huvitatu. Anna oma panus ja jaga seda postitust, et see jõuaks iga ebaausa e-kaupleja seinale ja sööbiks igavesti mällu - selline tegevus ei ole aktsepteeritav! Olen nõus kirjutama, targutama ja korrutama nii kaua, kui igale „vahendajale“ on selgeks saanud:
    - ebaausaid reklaamvõtteid kasutades petab ta tarbijaid, hiilides kõrvale e-kaubandusega kaasnevatest ettevõtja kohustustest ja tarbijaõigustest;
    - petab teisi ettevõtjaid, pakkudes kõlvatut konkurentsi;
    - petab riiki, jättes täitmata oma maksukohustused.
    Teen kõik endast oleneva, et aasta 2014 jääks ebaseduslike butiikide, closetite, shopide ja vahendajate lõpudaatumiks ning kehtiks nulltolerants petturite suhtes.“
    Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

    Comment

    Working...
    X